image00002.png

MODELWERK TALKS TO:
ALENA GERBER

 

FACTS ON THE RUN

ZODIAC SIGN: Leo

I WOULD LOVE TO LIVE IN: Amsterdam – for me, the most wonderful city in the world.

I'M ADDICTED TO: Good perfumes, I have about 40 fragrances ;-)

BEST VACATION EVER: Thailand with the girls, Maledives with my darling.

TEENAGE CRUSH: Falco

I WOULD OVERDRAW MY ACCOUNT FOR: Falco ;-)

HIGH HEELS OR SNEAKER: Sneaker

SUPERPOWER, I WOULD LIKE TO HAVE: To stop time.

WARUM MODELWERK?

Weil ihr die Coolsten seid, und keine andere Agentur so süße Hunde unter den Booking Tischen lümmeln hat. 

DEIN ERSTER GEDANKE AM MORGEN?

Dass es ein schöner Tag wird. Ungelogen, ich wache eigentlich immer mit guter Laune auf. 

WAS FINDEN WIR IN DEINEM KÜHLSCHRANK?

Ganz viel! Und ganz viel Leckeres. Ich liebe es zu Kochen. 

HAST DU EIN GEHEIMES TALENT, VON DEM WIR WISSEN SOLLTEN?

Ich fahre Motorrad. Die schnellste Rennmaschine der Welt, und hab schon so manchen Mann im Ferrari, der sich mit mir auf der Autobahn batteln wollte, abgezogen.

WENN DU EINE SACHE AUF DER WELT VERÄNDERN KÖNNTEST - WAS WÄRE DAS?

Ungerechtigkeit. Ich kann es nicht ausstehen, wenn Dinge unfair ablaufen und ergreife dann auch gerne mal Partei für Fremde. Und ich würde viele härtere Strafen für Tierquäler einführen!

AUF WAS KANNST DU BEI REISEN NICHT VERZICHTEN?

Meine Kopfhörer - weil ich Musik über alles liebe. Ansonsten bin ich gut und pragmatisch im Packen und komme mit kleinem Gepäck aus. Meistens ;) 

WOFÜR BIST DU BEI FAMILIE & FREUNDEN BEKANNT?

Für meinen Humor, glaube ich. Und dafür, dass ich immer für 20 koche und auffahre, als würde die First Lady zu Besuch kommen - auch wenn wir nur Mädels-Abend zu dritt machen :) 

GIBT ES ETWAS, WOVON DU SCHON LANGE TRÄUMST, DICH ABER NOCH NICHT GETRAUT HAST, ES ZU TUN?

Eigentlich nicht, dieses Jahr habe ich meine eigene Firma gegründet und einen Großteil meines Ersparten darin investiert. Ich bin ein Bauchgefühl-Mensch, und deshalb zögere ich nicht lange oder lasse mich von Ängsten zurückhalten, sondern probiere es einfach aus :) 

WHY MODELWERK?

Because you are the coolest and no other agency has such cute dogs lounging under their booking tables.

YOUR FIRST THOUGHT IN THE MORNING?

This will be a beautiful day. No kidding, I always wake up in a good mood.

WHAT DO WE FIND IN YOUR FRIDGE?

A lot! And a lot of delicious things. I love to cook.

DO YOU HAVE A SECRET TALENT WE SHOULD KNOW ABOUT?

I drive a motorcycle. The fastest racing machine in the world, and I have pulled off quite a few men in Ferraris, who wanted to battle me on the autobahn…

IF YOU COULD CHANGE ONE THING IN THE WORLD - WHAT WOULD IT BE?

Injustice. I hate, when things turn out unfair and I tend to take sides for strangers. And I would advocate much tougher penalties for animal abuse!

WHAT CAN'T YOU DO WITHOUT WHEN TRAVELING?

My headphones - because I love music more than anything else. Otherwise, I am good and pragmatic at packing and get along with small luggage. Mostly ;)

WHAT ARE YOU FAMOUS FOR WITH FAMILY & FRIENDS?

For my sense of humor, I believe. And for the fact that I always cook for 20 and serve, as if the first lady was coming to visit - even if we only do a girls' evening for three :)

IF THERE SOMETHING THAT YOU HAVE DREAMED OF FOR A LONG TIME, BUT HAVE NOT YET DARED TO DO IT?

Not really, this year I founded my own company and invested a large part of my savings in it. I have an inner instinct, and that's why I don't hesitate or let my fears hold me back and just give it a try :)