DSC01638-21.jpg

MODELWERK TALKS TO:

CHRISTOPH LEITNER

 

FACTS ON THE RUN

ZODIAC SIGN: Taurus

I WOULD LIKE TO LIVE IN: A house in the forest near a lake.

FAVORITE FOOD: Carinthian cheese noodles with lots of melted butter mmmh...

I'VE NEVER: Won the lottery.

IF I WERE AN EMOJI, I WOULD BE: 🦸🏻‍♂️

HERO OF MY CHILDHOOD: Hercules

WHAT MAKES ME MAD: When someone doesn't keep their word.

SUPERHERO POWER I WOULD LIKE TO HAVE: Mind reading.

WIE BIST DU ZUM MODELN GEKOMMEN? WAR ES DEIN TRAUM?

Mir wurde als Kind des Öfteren gesagt, dass ich später unbedingt modeln sollte und ich hätte auch nichts lieber gemacht, aber wusste nicht wie und wo - weil das alles so unerreichbar und nur wie ein Traum schien. Ich wurde auch oft als Träumer abgestempelt, wenn ich es in Gegenwart meiner Familie erwähnte… Erst mit 21 und meinem circa zehnten Job, LKW-Fahrer zu diesem Zeitpunkt, entschied ich mich, es zu probieren. Innerhalb eines halben Jahres trainierte ich mir 30kg Speck ab und unterschrieb bei einer Agentur! 

WAS IST DEIN ERSTER GEDANKE AM MORGEN?

Frühstück!

WELCHEN JOB WIRST DU NIEMALS VERGESSEN - UND WARUM?

Ich war in Australien für eine TV Werbung gebucht. Für einen Toilettenreiniger!!! Es wurde aber gedreht, als wäre es ein Fashion Film für ein Parfüm, also sehr dramatisch. Trotzdem aber mit Humor und Sarkasmus. Genau meins! Ich hatte die Hauptrolle und ich hatte die besten zwei Drehtage mit einem super Team, an das ich immer noch sehr oft denken muss. Es war dieser Job, an dem ich für mich selber sah, dass ich etwas gut kann. Dass ich ein gesamtes Team von ca 20 Leuten hinter der Kamera unterhalten kann, während ich performe und dass ich nicht nur ein Träumer bin! 

WAS WAR BIS JETZT DER TOLLSTE ORT, AN DEM DU JEMALS WARST?

Am Gipfel des höchsten Berges in Österreich, dem Großglockner.

DU WIRST IN DIE VERGANGENHEIT GEBEAMT - WEN WÜRDEST DU GERNE TREFFEN?

Marlon Brando

WELCHER ERHALTENE RATSCHLAG HAT DIR WIRKLICH GEHOLFEN?

Man muss zuerst an sich selbst glauben damit auch andere an einen glauben können!

HAST DU GEHEIM GEHALTENE  TALENTE, ÜBER DIE WIR WISSEN SOLLTEN?

Gedankenlesen.

DU HAST EINEN WUNSCH FREI...

Dass mir meine Energie niemals ausgeht! (Um alles zu erreichen, was ich jemals wollte und um die Dinge, die mir wichtig sind, nie aus den Augen zu verlieren!)

HOW DID YOU GET INTO MODELING? WAS IT YOUR DREAM?

As a child I was often told that I should try to model later when I was grown up and I would have loved to do so, but I didn't know how and where - because it all seemed so unreachable and just like a dream. I was also often called a dreamer when I mentioned it to my family ... It wasn't until I was 21 and probably my 10th job, as a truck driver, that I decided to give it a try. Within half a year I trained myself down 30kg and signed with an agency!

WHAT'S YOUR FIRST THOUGHT IN THE MORNING?

Breakfast!

WHICH JOB WILL YOU NEVER FORGET - AND WHY?

I was booked for a TV commercial in Australia. For a toilet cleaner!!! But it was shot as if it was a fashion film for a perfume - so very dramatic, but still with humor and sarcasm. Exactly my style! I had the lead role and I had the best two days of shooting, with a great team that I still think about a lot. It was through this job that I saw for myself that I was good at something. That I can entertain an entire team of around 20 people behind the camera while I perform and that I'm not just a dreamer!

WHAT HAS BEEN THE GREATEST PLACE YOU HAVE EVER BEEN SO FAR?

At the top of the highest mountain in Austria, the Grossglockner.

YOU ARE BEAMED INTO THE PAST - WHO WOULD YOU LIKE TO MEET?

Marlon Brando

WHAT ADVICE YOU RECEIVED, REALLY HELPED YOU?

You have to believe in yourself first, so that others can believe in you too!

DO YOU HAVE ANY HIDDEN TALENTS WE SHOULD KNOW ABOUT?

To read minds.

YOU HAVE ONE FREE WISH...

Never ending energy! (To accomplish anything I ever wanted and to never lose sight of the things that are important to me!)

© 2020 MODELWERK Modelagentur GmbH. All rights reserved.

  • Modelwerk
  • Instagram
  • Facebook
  • Tik Tok
MODELWERK_blog-01.png